Skip to main content

Onze Joop & Willy Westerweel is een vreedzame school

Vreedzaam

Onze school en opvang zijn een leefgemeenschap, waarin iedereen zich gehoord en gezien voelt en waarin kinderen een stem krijgen, leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Kinderen voelen zich verantwoordelijk voor elkaar en voor de gemeenschap en staan open voor de verschillen tussen mensen. De Vreedzame School is een compleet programma ter ontwikkeling van sociale competentie en democratisch burgerschap. De Vreedzame School krijgt op de de Joop & Willy Westerweel vorm door onze leerlingenraad, leerlingmediatoren, zorgcoördinator, gezamenlijke goede doel en De Opsteker.

Leerlingenraad
De klassenvertegenwoordigers van de groepen 4 t/m 8 komen bij elkaar in de leerlingenraad. Ze praten met elkaar over wat goed gaat op school en wat niet zo goed gaat. In de klas vertellen ze wat besproken is en halen ze ideeën op die ze weer in de leerlingenraad kunnen bespreken.

Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de wc’s netjes blijven?
  • Wat doen we als kinderen gepest worden?
  • Voorbereidingen voor de inzamelingsactie voor de voedselbank

Dit leerlingenraad in schooljaar 2023-2024 bestaat uit: Lana (4a), Ramsey (4b), Lara (5a) Jairo (5b), Delvyron (6a), Nina (6b), Max (7a), Ebad (7b), Sadia (8a), Rens (8b)

Mediatoren
In een situatie waar mensen of kinderen bij elkaar zijn, zullen er altijd conflicten (belangentegenstellingen of meningsverschillen) zijn. Het is zinvol om te leren hoe je kunt voorkomen dat er conflicten ontstaan en dat conflicten uit de hand lopen tot ruzie. En hoe je, als het toch ruzie wordt, kan werken aan een oplossing.
Kinderen leren, naast de vaardigheden om conflicten op te lossen, ook de verantwoordelijkheid te dragen om dat zelfstandig, zonder hulp van volwassenen, te doen. Voor hun eigen conflicten, maar ook voor die van anderen.
Een belangrijk onderdeel van de Vreedzame School is mediatie. Alle kinderen leren wat dit is en kinderen leren elkaar te helpen bij het oplossen van conflicten. Er worden kinderen uit groep 7 en 8 opgeleid tot leerlingmediator. Zij volgen een training en krijgen na afloop daarvan een diploma. Vanaf groep 6 kunnen leerlingen solliciteren voor de rol van mediator. Ze worden opgeleid en zorgvuldig begeleid door onze directrice Marieke. De mediatoren helpen andere kinderen bij het overkomen van onenigheden en zorgen ervoor dat iedereen zich prettig en veilig voelt in onze kleine samenleving.

De mediatoren zijn in schooljaar 2024-2025 zijn:
Yasmin. Ali, Ada, Imad, Lena (8a), Amana, Christian, Fardeen, Jaylin, Nejla (8b), Sammie, Aranya, Haitam, Rayan, Juno en Juwairiya (7a), Malak, Rancy, Toby, Rhett, Yighitan en Nina (7b)

Goede doel

We vinden het als basisschool belangrijk om jaarlijks samen iets voor een ander over te hebben. De kinderen hebben sinds schooljaar 2018-2019 gekozen voor het goede doel : Lilato Foundation.
Tijdens de sponsorloop op de jaarlijkse sportdag zamelen de kinderen geld in voor dit goede doel. 

Over Stichting Lilato

Stichting Lilato Foundation is in 2013 opgericht en zet zich onder andere in voor gemeenschappen, gezinnen en kinderen in Zambia. Lilato betekent “liefde” in, Lozi, een van de streektalen die rondom Livingstone, Zambia, gesproken wordt. Liefde die helaas niet voor alle kinderen in deze wereld vanzelfsprekend is. 

Ze werken op dit moment hand in hand met de lokale bevolking om een al bestaand project, voor de straatkinderen in de stad, op te bouwen. Samen bouwen ze een huis waarin de kinderen opgevangen kunnen worden.

Anne, bekend van de TSO en de BSO, is de voorzittter van Lilato. Ze gaat ongeveer twee keer per jaar naar Livingstone om daar te werken aan het huis. Naast het werk voor het huis is ze ook nauw betrokken bij een aantal andere projecten in Livingstone. Het lijkt Anne geweldig om de komende paar reizen een verbinding te leggen tussen de kinderen van een school in Livingstone en de kinderen van de Joop & Willy Westerweel. Dit zou kunnen door middel van brieven, filmpjes, Skype en mogelijk nog andere manieren. De straatkinderen die in het Lilato-huis gaan wonen gaan ook naar deze school. Op die manier is er contact mogelijk tussen de kinderen van de Joop & Willy Westerweel en de kinderen van Lilato. Zo leren de kinderen elkaar kennen en de wereld van de ander. 

Meer informatie over Lilato Foundation is te vinden op www.lilato.com. Of te verkrijgen via info@lilato.com 

De opsteker

‘De Opsteker’ hoort bij de Vreedzame School en is er om waardering uit te spreken over een geleverde prestatie of om iemand in het zonnetje te zetten naar aanleiding van een speciale gebeurtenis.
De opsteker wordt uitgereikt aan leerkrachten, ouders, leerlingen of relaties. Het staat eenieder vrij om bij de directie iemand schriftelijk te nomineren. Naast de naam dient de nominatie gepaard te gaan met een uitgebreide motivatie.

Meer info Vreedzame school

Meer info Stichting Vreedzaam

Meer info Vreedzaam West

De Opsteker is inmiddels uitgereikt aan:

Bouchra el Abdouni (oalt-leerkracht)
Mohamed Boussaid (oalt-leerkracht)
Gulhan Tanriverdi(oalt-leerkracht)
Saniye Susam (oalt-leerkracht)
Frans Posthuma (vakleerkracht)
Leo Pauw (begeleider SAC Utrecht / Stichting Vreedzaam)
Co Adriaanse (voormalig vakleerkracht)
Job Cohen (oud-burgemeester Amsterdam)
Henk van Waveren (oud-stadsdeelvoorzitter)
Bram Beelen (oud-medewerker huisvesting)
Jan Schoo (coördinator nieuwbouw)
Dick Haanraadts (oud-directeur),
Ahmed Aboutaleb (oud-wethouder onderwijs)
Thea Koster (oud-adjunct directeur)

​Ernie en Bert (30 jaar sesamstraat)
Ben Berndsen (vrijwilliger 4/5 mei)
Jan Peter Balkenende (oud-minister president)
Wini Waal-Venema (oud vrijwilliger)
Bart Westerweel (zoon van Joop Westerweel)
J.Bartels (oud-beleidsmedewerker)
G. Lambriex (oud-stadsdeelvoorzitter)
Prinses Maxima
Degi ter Haar (ouderinitiatief),
Henny Heijmans (Amsterdam Verbindt)
Carol Moes (oud adjunct directeur)
Jasper en Annemiek (de Lelie)
Liesbeth ten Houten (oud-vrijwilliger)
Filiz Kilic (vrijwilliger)
Ite Rumke (oud-vrijwilliger)
Heleen Hop (Adjunct-directeur)

Het team

Het team bestaat uit een enthousiaste groep pedagogisch medewerkers, groepsleerkrachten, ondersteunend personeel, vakdocenten (bewegingsonderwijs, beeldende vorming en muziek) en de directie.
Naast bovengenoemde personeelsleden zult u met regelmaat stagiaires tegenkomen. Wij bieden namelijk opleidingsplekken voor de PABO, Universitaire PABO en mbo-opleidingen Welzijn en onderwijs.

Er zijn dit schooljaar twee voorschoolgroepen (peuters), vier  groepen 1/2 (kleuters), twee groepen 3, een schakelklas gekoppeld aan groep 3, twee groepen 4, twee groepen 5, twee groepen 6, twee groepen 7, twee groepen 8 en twee groepen naschoolse opvang.

Samenstelling team schooljaar 2024/2025

Zahra Maadi

Groep oa

Sofia Abdi

Groep oa

Samira Boudraa

Groep oc

Saadia Oukassi

Groep oc

Maud Halewijn

Groep 1/2a

Nadia Aoulad Chikh

Groep 1/2a & 8a

Geeke Koning

Groep 1/2b

Francine van Stappershoef

Groep 1/2c, Cultuur

Suzan Kolen

Groep 1/2b en 1/2c & Beeldende vorming groepen 1/2

Serentia Strijjk

Groep 1/2d

Bouchra el Abdouni

Groep 3a

Suzan Kolen

Groep 3a

Mienke Fray

Groepen 1 t/m 3, Groep 3b, Specialist meer- en hoogbegaafdheid

Mei Li Vos

Groep 3b, werkervaringstraject / zij-instroom

Barbara Heij

Schakelklas

Havva Aypek

Groep 4, Remedial teaching

Ruth van Dijk

Groep 4, coördinator RT

Nina Hop

Groep 5a

Otto Tanck

Groep 5b

Astrid Tjin Asjoe

Groep 5b & gedragsspecialist

Arvid Slotman

Groep 6a

Anne Bruggeman

Groep 6b

Samira Ettayebi

Groep 6b

Wendy van Aartsen

Groep 7a, Bouwcoördinator groepen 4 t/m 8

Daphny Grondel

Groep 7b

Willian Blom

Groep 7b

Ruud Starke

Groep 8a

Nienke van der Velden

Groep 8b, Onderzoek & diagnostiek

Miëlla Mulder

Groep 8b

Frans Posthuma

Bewegingsonderwijs

Nick Ruijmgaart

Bewegingsonderwijs, Motorische remedial teaching

Karin Bakker

Beeldende Vorming

Tommy van Delst

Muziek

Dieske Jansen

Ondersteuning beelden vorming

Yasmine

Buitenschoolse opvang

Anne Smudde

Buitenschoolse opvang

Khalid Hammouch

Buitenschoolse opvang

Zahra Maadi

Buitenschoolse opvang

Saliha

Buitenschoolse opvang

Jeanine van der Putten

Leidinggevende Impuls/Akros

Saskia Doesburg

Ouder Kind Adviseur

Praatmaatgroep

Logopedie (online)

Aron Maij

Intraverte MRT

Fatma Kaya

Oudercontactmedewerker

Yahya Mehdaoui

Conciërge

Francisca Mulch

Administratief medewerkster

Dieke Kerkhoff

Administratief medewerkster

Directie:

Heleen Hop

Adjunct-directeur en zorgcoördinatie

Marieke Hollander

Directie, ICT, Overgang naar voortgezet onderwijs

Marieke Steverink

Directie en Coördinator Vreedzame School

Vrijwilligers
Er zijn vrijwilligers betrokken bij de school die de kinderen helpen bij het lezen, spelen en rekenen. Onze school is blij met alle hulp die we kunnen krijgen om het voor de kinderen zo plezierig mogelijk te maken. Ook voor de leerkrachten is het fijn als er extra handen beschikbaar zijn. Ben je geïnteresseerd om als vrijwilliger een bijdrage te leveren, dan kun je contact opnemen met Heleen h.hop@jwwesterweel.nl

Ouders
Op onze school zijn veel ouders als vrijwilliger werkzaam. De werkzaamheden bestaan uit: helpen in de bibliotheek, helpen/ondersteunen in de groepen als klassenouder, leesouders, deelnemen in de ouderraad, de medezeggenschapsraad en nog veel meer. Elke ouder die interesse heeft in het helpen op de school kan contact opnemen met de groepsleerkracht of met de directie.

AWBR & vacatures

De AWBR

De Joop & Willy Westerweel is onderdeel van Amsterdam West Binnen de Ring (AWBR). De AWBR is een stichting voor openbaar primair onderwijs en vormt het schoolbestuur van 16 basisscholen in Amsterdam West. De stichting is verantwoordelijk voor het onderwijs aan circa 5000 leerlingen en heeft ongeveer 500 medewerkers in dienst.

VACATURES VIA DE AWBR

Momenteel hebben we op de Joop & Willy Westerweel geen open vacatures. Het is echter via de AWBR wel mogelijk om bij aangesloten scholen aan de slag te gaan of via de AWBR als zij-instromer te starten in het basisonderwijs. Dus ben je geïnteresseerd om te werken in het onderwijs? Of wil je als zij-instromer aan de slag?

Zoek je een stageplek? Je kunt altijd contact met ons opnemen voor een kennismakingsgesprek. De AWBR zoekt fulltime en parttime leerkrachten, intern begeleiders en andere collega’s die hun talent willen inzetten op de verschillende scholen:

Ondernemend in onderwijs, dat is waar AWBR voor staat. Onze scholen staan open voor álle kinderen. Een plek waar onderwijs wordt gegeven met aandacht en waardering voor andere opvattingen. Niet apart, maar samen. De uitgangspunten voor de openbare scholen zijn gelijk, de manier waarop les wordt gegeven en de wijze waarop leerkrachten, kinderen en ouders met elkaar omgaan, verschillen per school. Elke school heeft een eigen gezicht, een eigen sfeer en is uniek. Bij onze scholen horen leerkrachten die elke dag het maximale uit zichzelf halen. Met een eigen visie en een persoonlijke aanpak. Zo zit je elke dag vol met nieuwe ideeën, ben je eigenzinnig en vasthoudend. Deze ruimte krijg je bij ons.

Kijk voor meer info op: https://www.watjijwilt.amsterdam/vacatures/

BETROKKEN PARTIJEN

Vertrouwenspersoon
De school heeft een contactpersoon (intern) en een vertrouwenspersoon (extern) bij wie u terecht kunt met vragen van vertrouwelijke aard.
Extern vertrouwenspersoon:
Ingrid van Wezel
tel:  06-5531 6539
www.david-vanwezel.nl


Schooltandarts
Twee keer per jaar kunnen kinderen terecht bij de schooltandarts. Je ontvangt eenmalig een inschrijfkaart waarop je aan kan geven dat de jaarlijkse controle van jouw kind op school plaatsvindt. Indien verdere behandeling nodig is, ontvang je daarover bericht.

Logopedie
Het is ook mogelijk om via school online logopedie te volgen. We werken samen met de Praatmaatgroep.  

Kind en Motoriek
Sinds schooljaar 2012-2013 zijn we begonnen met een kinderfysiotherapeut. Al eerder werkten we samen met studenten ergotherapie. Voor meer informatie lees Kind en Motoriek

Schoolarts
De schoolarts onderzoekt jouw kind tweemaal gedurende de schooltijd op de leeftijd van 5 en 10 jaar. Je krijgt hiervoor een uitnodiging. Tussentijds contact met de schoolarts is ook mogelijk. Dit gebeurt altijd in overleg met de school.

Akros-Impuls
De voorschoolse, tussenschoolse en naschoolse opvang is in handen van Akros-Impuls. Zij verzorgen ook een groot deel van de naschoolse activiteiten.
Kijk voor meer info op: www.akros-amsterdam.nl

Schooltuinen
Als de kinderen in groep 6 zitten gaan ze halverwege het jaar schooltuinlessen volgen. Dit wordt aangeboden door Amnec.

Buurtregisseur
Alex van Amstel is als buurtregisseur van de wijk betrokken bij de school. Hij schuift ook aan bij een groot zorgoverleg.

Ouder- en kindteams Amsterdam
In Amsterdam is aan iedere school een Ouder- en Kindteam verbonden. Heb je vragen over de opvoeding, het opgroeien of de ontwikkeling van jouw kind? Dan kan je altijd terecht bij de ouder- en kindadviseur, jeugdarts of jeugdverpleegkundige van het Ouder- en Kindteam. Zij zijn onafhankelijk van school.

“Wie één leven redt,
redt de hele wereld.”

Leven in gelijkheid & verbinding. Toen en nu.

Op de Joop & Willy Westerweel leven we naar de idealen en het gedachtegoed van twee verloren helden. Tijdens de donkerste jaren van onze geschiedenis, bleven zij staan voor hun idealen, voor hun ideeën over gelijkheid en voor hun medemens. Joop en Willy werden de spil van een verzetsgroep die het leven redde van zo’n 270 joodse kinderen, jongeren en volwassenen. 

In 2024 veranderden we onze naam van de Joop Westerweelschool naar De Joop & Willy Westerweel. Als school waren we dankbaar de naam te mogen dragen van zo’n dappere verzetsheld, maar Joop deed het niet alleen. Joop werd in zijn strijd bijgestaan door zijn geliefde Willy, die net zo krachtig voor iedereen op kwam als haar Joop. Omdat de geschiedenis vaker vrouwen vergeet, omdat ook wij altijd alles samen doen en omdat er zonder Willy geen Joop was, hebben wij besloten onze naam te veranderen en ook haar te herinneren en te eren.

Het verhaal van Joop & Willy

Joop

Joop wordt geboren op 25 januari 1899 in Zutphen in een christelijk gezin. Zijn vader leidt een kleine christelijk hervormde gemeenschap. Voor Joop is het geloof echter te rigide en verstikkend, hij voelt zich aangetrokken tot socialistische betogen over hoe iedereen verbonden is met iedereen, hoe alle mensen gelijk zijn en hoe we samen de ziel van de mensheid vormen, ongeacht kleur, geloof of sociale status.   

Joop wordt onderwijzer en reist met een koffer vol idealen naar Nederlands-Indië. Hij treft een land aan waarin de Nederlandse bevolking de lokale bevolking ‘knecht’, hij walgt van het koloniale stelsel. Als hij in dienst moet, weigert hij. ‘Ik gebruik geen geweld.’ De Nederlandse kolonialisten weten niet wat ze met hem aanmoeten en hij wordt teruggestuurd naar Nederland.

Willy

Wil Bosdriesz groeit op in een protestants middenklassegezin in Amsterdam. Ze is onderwijzeres. En als ze Joop ontmoet op de school waar ze werkt, is het liefde op het eerste gezicht. 

Via Joop komt Willy in aanraking met een heel andere wereld van veel vrijere mensen. De negen jaar oudere Joop had al een heel stuk leven achter de rug en een kring van mede-idealisten om zich heen. Bij haar moeder thuis gold de wet ‘Je moet altijd doen, zoals het hoort’. Iets wat voor de jonge Willy, die het leven wilde ontdekken, niet vol te houden was. De nieuwe groep vrije geesten zit Willy als gegoten. En in 1932 stappen Joop en Willy in het huwelijksbootje.


Joop & Willy streden samen  voor gelijkheid

Samen werken ze op de bijzondere school De Werkplaats in Bilthoven. Een school waar kinderen de vrijheid krijgen om zich te ontwikkelen naar hun eigen aanleg. Dit moderne vrijzinnige idee past helemaal bij Joop en Willy. Het is een school waar gelijkheid de centrale waarde van de gemeenschap vormt. 

Wanneer in Duitsland de Nazi’s aan de macht komen, komt er een stroom van Joodse vluchtelingen op gang naar Nederland. Op De Werkplaats verwelkomen ze veel Joodse vluchtelingen, zowel leerlingen, als docenten.  

Als echter in 1940 de oorlog uitbreekt, zijn de Joodse vluchtelingen ook hier niet meer veilig. De bewegingsvrijheid van Joden wordt steeds verder ingeperkt. Ze mogen niet meer door parken lopen, niet meer in zwembaden komen, niet meer naar het theater. In het begin zijn het maatregelen waar nog omheen te leven valt, toch besluiten Joop en Willy vanaf de eerste maatregel, dat zij dan ook niet meer door parken zullen lopen. Intuïtief wisten ze, dat als je één stap zet naar aanpassing aan iets dat verkeerd is, dan wordt het iets makkelijker om een tweede stap te zetten en een derde wordt nog makkelijker.

“Als een gek met macht, wat Hitler was, op één of andere dag met de mededeling zou komen: ‘Je mag alle roodharigen niet meer ontvangen, het is een slecht ras dat uitgeroeid moet worden’ Maar je beste vrienden, die roodharigen zijn, … dan komen ze weer gewoon bij je aanlopen, zoals ze altijd gedaan hebben, dan houd je de deur dicht? Dat zou pas onnatuurlijk zijn, dat is krankzinnig. Dus die deur bleef open”

– Willy Westerweel

De Westerweelgroep 

Als in 1942 de razzia’s beginnen komt een groep in Loosdrecht in gevaar. De Loosdrechtgroep was een gemeenschap van Joodse kinderen en jongeren met hun begeleiders. Joop wordt benaderd door een van de leiders van de jeugdgroep. Hij twijfelt geen moment: “Dit is mijn redding van de verlorenheid om niets te doen.” Wanneer de Duitsers drie dagen later met hun overvalwagens voor de deur staan, is het hele jongerenhuis leeg. 

In drie dagen tijd hebben Joop en Willy via hun netwerk voor elkaar gekregen om alle jongeren en hun begeleiders onder te laten duiken bij families in de buurt. Zo ontstaat de idealistische en geweldloze verzetsgroep, de Westerweelgroep. Niet-Joden en Joden werken samen om onderduikers te laten onderduiken of vluchten. De Westerweelgroep redde het leven van zo’n 270 Joden. 

Joop en Willy wonen tijdens de oorlog in een klein huisje aan het station van Rotterdam. Het is daar waar hun Joodse oppas bij toeval uit het raam kijkt en ziet hoe Willy Westerweel voor het station wordt opgepakt. Ze is verraden. De oppas vertrekt direct met de twee kinderen die thuis zijn en waarschuwt Joop. De oppas, Joop en de vier kinderen moeten direct onderduiken. Willy wordt afgevoerd naar kamp Vught, een van de zwaarste concentratiekampen van Nederland. 

Terwijl hij ondergedoken zit bij vrienden gaat Joop door met zijn verzetswerk. Willy schrijft vanuit het kamp een lange afscheidsbrief aan haar geliefde. 

Wanneer Joop enige tijd later twee mensen de grens naar België helpt oversteken, wordt hij opgepakt met een vals persoonsbewijs op zak. Het noodlot wil dat ook Joop in kamp Vught terecht komt. Aan weerszijden van een grote binnenplaats, zien de twee geliefden Joop en Willy elkaar achter een raam staan. Nog één keer kunnen ze een hand naar elkaar opsteken en dat was het dan. Op 11 augustus 1944 wordt Joop gefusilleerd. Willy overleeft de oorlog ternauwernood. 

De ernstig verzwakte Willy moet haar weg vinden zonder haar geliefde Joop aan haar zijde, zonder geld, zonder werk en met vier kinderen die gevoed moeten worden. 

Dankzij haar innerlijke kracht krabbelt Willy weer op. Ze kan weer aan het werk bij de Werkplaats, waar ze hun gedeelde idealen van sociale gelijkheid in ere kan blijven houden.

Al ga ik op of onder
het blijft mij nu gelijk.
Ik voel het heilig wonder,
ik weet het Leven rijk

– Joop Westerweel

Samen gelijk op de Joop & Willy Westerweel 

Joop en Willy wilden altijd iedereen helpen, ongeacht kleur, geloof of sociale status. Het waren geëngageerde idealisten met een tomeloze motivatie om de wereld te verbeteren.

Op De Joop & Willy Westerweel zijn we trots dat we de namen mogen dragen van deze twee helden en doen we er alles aan om hun waarden en idealen in leven te houden. We leven gelukkig niet meer in oorlog, maar ook in deze tijd zien we verharding in de samenleving en is gelijkheid in het geding. Op De Joop & Willy Westerweel laten we ons daar niet door uit het veld slaan, samen met de kinderen, collega’s, ouders, buurt en andere betrokkenen bouwen we een samenleving in het klein, een samenleving waarin iedereen gelijk is, waar iedereen deel van uit mag maken en waar we elkaar helpen, naar elkaar luisteren en samen vooruit gaan. 

Omdat ook wij, net als Joop en Willy, vinden dat samen leven bijzonder normaal is.


Stichting de Droom van Joop

De Stichting de Droom van Joop is opgericht om kinderen naast het reguliere schoolaanbod extra mogelijkheden te bieden voor stimulering en ontwikkeling van hun talenten.
Zo financiert de stichting sinds 2014 huiswerkbegeleiding voor groep 5 t/m 8. Sinds schooljaar 2018-2019 financiert ze eveneens de nieuwe schoolkrant, gemaakt door en voor de kinderen.

Het bestuur bestaat uit: Hans Frazer (voorzitter), Degi ter Haar (secretaris), Carla Bohnenn, directeur van belastingadvieskantoor Bloem Punt vervult belangeloos de rol van penningmeester.

Om ook in de toekomst de leerlingen dit soort extra’s te kunnen bieden vraagt de stichting om jouw steun.
Doneren kan ook door een bedrag over te maken op:

St. Droom van Joop, NL24RABO0184121434

Giften

De Belastingdienst heeft de stichting ANBI status verleend, waardoor giften fiscaal aftrekbaar zijn.

Akte van oprichting

Uittreksel kamer van koophandel

Beleidsplan Droom van Joop

De balans, staat van baten en lasten met toelichting over de afgelopen jaren zijn hier te lezen.
Jaar:
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021

Adres

Balboaplein 44
1057 VS Amsterdam